Власна справа 2.0: питання-відповіді
«Власна справа 2.0» – оновлена програма грантової підтримки підприємців, яка дає більше можливостей не лише для започаткування, а й для масштабування бізнесу. Політику програми формує Міністерство економіки та довкілля України, реалізацію та адміністрування забезпечує Державна служба зайнятості України. Програма фінансується за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
З 9 вересня 2026 року програма працює вже за новими умовами: підприємці з урахуванням надбавок можуть отримати до 500 тисяч гривень на старт бізнесу та до 2,5 млн гривень на його розвиток. Разом із новими можливостями виникають і запитання. Ми зібрали найпоширеніші запитання, які ви задавали нам в соцмережах та підготували короткі відповіді.
Питання: Поясніть щодо масштабування, має бути вже діючий бізнес у цій сфері, інакше тільки меншу суму можна?
Розглядали 1 млн грн по старих умовах, а тепер 300 тис. грн лише можна отримати.
Відповідь: Грант на масштабування може отримати тільки вже діючий бізнес – тобто у вас повинен вже бути зареєстрований ФОП або ТОВ. Для масштабування бізнесу передбачено від 500 тисяч до 1,5 млн гривень, а максимальна сума з урахуванням надбавок може сягати 2,5 млн гривень. Грант на започаткування отримують громадяни з умовою подальшої реєстрації бізнесу. Для започаткування бізнесу можна отримати від 100 до 300 тисяч гривень, а з урахуванням додаткових надбавок – до 500 тисяч гривень.
Питання: Які саме податки враховуються в закриття гранту?
Відповідь: Обов’язковою умовою договору гранту є сплата отримувачем протягом строку реалізації проекту податків і зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за себе (якщо ФОП) та за найманих працівників, зокрема працевлаштованих протягом строку реалізації проекту.
До переліку податків входять: податок на прибуток підприємств, екологічний податок, рентна плата, єдиний податок, податок на доходи фізичних осіб, сплаченого з доходу, отриманого від провадження господарської діяльності, військовий збір (за працівників та за отримувача, якщо ФОП), а також податок на доходи фізичних осіб, сплачений за отримувача (якщо ФОП) та/або працівників.
Важливо: ПДВ не входить до переліку податків і платежів, які зараховуються в погашення гранту.
Питання: Чи є обмеження для подачі заявки за віком на започаткування бізнесу?
Відповідь: Отримати грант можуть громадяни України віком від 18 років.
Питання: Чи можна подавати заявку за наявності банківських боргів?
Відповідь: Наявність несплачених банківських боргів може стати підставою для негативної оцінки ділової репутації, перевірку якої обов’язково проводить уповноважений банк.
Питання: Чи можна подавати одночасно для ФОП і ТОВ з тим же власником?
Відповідь: Так.
Питання: Чи можна отримати грант «Власна справа 2.0», якщо вже взяв грант за іншою програмою?
Відповідь: Якщо ви отримували грант від Українського молодіжного фонду та/або Українського ветеранського фонду на аналогічні напрями і ще не закрили їх, то ви не можете отримати грант «Власна справа».
Питання: Коли я можу отримати повторний грант?
Відповідь: Повторний грант надається після отримання отримувачем підписаної регіональним центром зайнятості довідки про виконання умов договору гранту, який ви брали раніше.