Топ теми:

ЯК ДІЯТИ, ЯКЩО ПРИДБАЛИ ТОВАР НЕНАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ?

22 Березня 11:40

Не завжди придбана продукція виявляється якісною. Часто продавець безпідставно відмовляє в задоволенні законних вимог споживача. Як захистити свої права?

Головною умовою ефективного захисту прав споживача є наявність документа, що підтверджує факт купівлі-продажу продукції. Це може бути договір, квитанція, товарний чи касовий чек, квиток, талон, або інші документи. Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачу розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

Статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків,або істотних недоліків споживач має право заявити за місцем купівлі товару відповідні вимоги.

У разі виявлення у придбаному товарі недоліків споживач має право вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків в розумний строк. При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати пред’явлення споживачем вимоги або за згодою сторін в інший строк.

У разі виявлення у придбаному товарі істотних недоліків споживач має право за своїм вибором вимагати:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • заміни товару на такий же товар або на аналогічний.

Значення термінів «недолік» та «істотний недолік» визначено статтею 1 Закону України «Про захист прав споживачів».

Продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

З огляду на вищезазначене, споживач звертається за місцем купівлі продукції та подає письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання, в якій викладає суть питання. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Письмову заяву можна написати у двох примірниках – перший примірник заяви передати продавцю (виконавцю) та попросити поставити на копії заяви відмітку про отримання: дату, прізвище та посаду особи, яка прийняла документ, штамп чи печатку цієї організації (за наявності). Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, то споживач направляє звернення поштою з повідомленням про вручення.

В разі порушення прав споживач має право звернутись за захистом:

– до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів – Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області (адреса – 79000, м.Львів, вул.Д.Вітовського, 18; телефон – 0322613690);

– до органу місцевого самоврядування – виконавчий комітет Стрийської міської ради (адреса – 82400, м.Стрий, вул.Шевченка, 71; телефон – (03245) 7-12-04; email stryimvk@loda.gov.ua);

– до суду.

Надаємо зразок заяви до органу місцевого самоврядування в разі придбання товару неналежної якості.

 

Зразок заяви

 

Інформаційний матеріал підготовлено

службою з питань торгівлі,побутового обслуговування

та захисту прав споживача виконавчого комітету

Стрийської міської ради

 

Чат-бот Гаряча лінія
Перейти до вмісту