Топ теми:

ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО “НОРДІК”

21 Лютого 10:38

ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО “НОРДІК” 33862865 інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 79035, Львівська обл., місто Львів, ВУЛИЦЯ ЗЕЛЕНА, будинок 149 380679998833

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.

Планована діяльність, її характеристика.

Промислова розробка родовища (видобування), геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ з подальшим видобуванням нафти і газу (промислова розробка родовищ) на розширену площу 13,1 км2 та спорудження (влаштування) свердловин в межах спеціального дозволу №4689 від 04.09.2015 року. Підключення свердловин до установки підготовки газу УПГ-Колодницьке. Максимальна глибина свердловин до 2600 м. Спосіб буріння роторний, передбачається кріплення ствола свердловин високогерметичними обсадними трубами. Метод розробки родовища – на виснаження, режим – газовий. Кінцева продукція – газ природний, конденсат. тел.:+380 (32) 242 765 35; email: info@nordik.net.ua.

Технічна альтернатива 1.

Об’єкт існуючий, запаси корисних копалин Колодницької площі обліковують на Державному балансі корисних копалин України; наявні документи дозвільного характеру, розробку родовища здійснюють відповідно до Правил розробки нафтових і газових родовищ. Під час розробки родовища передбачено пошук і розвідку нових покладів вуглеводнів. Буріння свердловин здійснюватиметься верстатом з дизельним приводом, спосіб буріння – роторний, турбінний. Буріння свердловин буде відбуватися частково безамбарним методом, при якому збір бурового шламу після використання розчину на вуглеводневій основі буде здійснюватися у спеціальні біг- беги, які до вивезення на утилізацію будуть складуватися в спеціальні наземні ємності об’ємом до 40 м3. Передбачається обв’язка гирла свердловин фонтанною арматурою з запірними та регулюючими пристроями, колонною головкою, превенторною установкою. У процесі виконання робіт проводитимуться геофізичні дослідження свердловин. За наявності умов і підстав, свердловини ліквідуватимуться відповідно до вимог чинного законодавства.

Технічна альтернатива 2.

Об’єкт існуючий, запаси корисних копалин Колодницької площі обліковують на Державному балансі корисних копалин України; наявні документи дозвільного характеру, розробку родовища здійснюють відповідно до Правил розробки нафтових і газових родовищ. Під час розробки родовища передбачено пошук і розвідку нових покладів вуглеводнів. Буріння свердловин здійснюватиметься верстатом з електричним приводом, спосіб буріння – роторний, турбінний. Буріння свердловин буде відбуватися частково безамбарним методом, при якому збір бурового шламу після використання розчину на вуглеводневій основі буде здійснюватися у спеціальні біг- беги, які до вивезення на утилізацію будуть складуватися в спеціальні наземні ємності об’ємом до 40 м3. Передбачається обв’язка гирла свердловин фонтанною арматурою з запірними та регулюючими пристроями, колонною головкою, превенторною установкою. У процесі виконання робіт проводитимуться геофізичні дослідження свердловин. За наявності умов і підстав, свердловини ліквідуватимуться відповідно до вимог чинного законодавства.

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Львівська обл. Стрийський р-н

3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.

Стрийська міська територіальна громада Стрийського району Львівської області

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Львівська обл. Стрийський р-н .
Планована діяльність здійснюватиметься на території Стрийської міської територіальної громади Стрийського району Львівської області. Об’єкт існуючий. Родовище знаходиться в дослідно-промисловій розробці. Запаси газу Колодницького родовища затверджені ДКЗ України в 2024 році. Родовища планується до переходу у промислову розробку. Площа спеціального дозволу складає 13,1 км2. Буріння свердловин Колодницької площі передбачається в адміністративних межах Стрийського району Львівської області в межах спеціального дозволу на користування надрами. Розташування гирла свердловин обумовлюється оптимальними геологічними умовами розкриття перспективних продуктивних горизонтів і поверхневими умовами. Місце прокладання газопроводів-шлейфів: буде обрано єдиний оптимальний маршрут з врахуванням мінімально можливої довжини траси шлейфу-підключення, а також з врахуванням рельєфу та відстані від існуючих комунікацій.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Львівська обл. Стрийський р-н .

Розташування гирла свердловин обумовлюється оптимальними геологічними умовами розкриття перспективних продуктивних горизонтів і поверхневими умовами, територіальні альтернативи для яких відсутні.

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.

Забезпечення енергоресурсами, створення робочих місць, наповненням місцевих бюджетів шляхом часткового зарахування рентної плати за користування надрами до бюджетів різних рівнів, зокрема 3% ‒ до бюджетів територіальних громад та 2% ‒ до обласних бюджетів за місцем здійснення планової діяльності (видобування корисних копалин).
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Колодницьке родовище приурочене до центральної Коханівсько-Угерської смуги піднять, що виділяється між Судово-Вишнянським і Городоцьким регіональними поздовжніми розломами. У розкритому свердловинами геологічному середовищі Колодницького родовища виділяється три структурно-тектонічні поверхи: палеозойський, мезозойський та кайнозойський (неогеновий). Палеозойський і мезозойський структурні поверхи відповідають відкладам платформової (донеогенової) основи, а кайнозойський – моласового заповнення передгірського прогину. Перша пошукова свердловина №1-Колодницька, якою було відкрито Колодницьке газове родовище, пробурена у березні-квітні 2016 р. до глибини 1320 м. Промислові припливи газу в свердловині отримано при випробуванні нижньосарматських горизонтів міоцену НД-13 і НД-12б. Станом на 01.01.2025 року, свердловини Колодницького газового родовища: №1-Колодницька, №3- Колодницька, №4-Колодницька, №5-Колодницька, №6-Колодницька, №7-Колодницька №8- Колодницька, №9-Колодницька – в експлуатації; №2-Колодницька – ліквідована. В адміністративному відношенні УПГ Колодницького ГР розташована на землях Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області. Планована діяльність передбачає спорудження до 10 свердловин. Проектна глибина свердловин до 2600 м; спосіб буріння – роторний, турбінний; передбачається кріплення ствола свердловини високогерметичними обсадними трубами. Для спорудження свердловин передбачається використання бурової установки з електричним/ дизельним приводом. На період спорудження свердловин передбачається укладання угоди на займання земельної ділянки площею до 2,0 га з землекористувачем (за погодженням з її власником). Застосовуються типові схеми обв’язки гирла свердловин. У випадку виявлення промислового притоку газу буде обрано оптимальний маршрут і довжина траси газопроводів- шлейфів з урахуванням рельєфу до УПГ-Колодницьке. Об’ємно-планувальні та конструктивні рішення прийняті на основі діючих норм та «Переліку основних будівельних конструкцій, виробів і матеріалів». Залежно від довжини газопроводів-шлейфів роботи по підключенню свердловин розраховані на термін до чотирьох місяців. У будівельних роботах буде використано від 10 до 15 одиниць техніки. Площа відводу земель у довгострокове користування на період експлуатації свердловин та під’їзних ґрунтової дороги до 1 га для однієї свердловини.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Дотримання Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про управління відходами», Закону України «Про охорону земель», Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 № 173. Обмеження планованої діяльності проводити у відповідності до чинного Законодавства України. Обмеження планованої діяльності: дотримання розмірів санітарно-захисної зони 500 м при бурінні буровою установкою з дизельним приводом; вміст шкідливих речовин в повітрі – в межах ГДК; рівень шуму – в межах норми; дотримання дозволених обсягів викидів у атмосферне повітря від стаціонарних джерел.
щодо технічної альтернативи 2.

Дотримання Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про управління відходами», Закону України «Про охорону земель», Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 № 173. Обмеження планованої діяльності проводити у відповідності до чинного Законодавства України. Обмеження планованої діяльності: дотримання розмірів санітарно-захисної зони 300 м при бурінні буровою установкою з електроприводом; вміст шкідливих речовин в повітрі – в межах ГДК; рівень шуму – в межах норми; дотримання дозволених обсягів викидів у атмосферне повітря від стаціонарних джерел.
щодо територіальної альтернативи 1.

Дотримання розмірів санітарно-захисної зони; дотримання дозволених рівнів акустичного впливу; дотримання значень гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі на межі санітарно-захисної зони та на межі найближчої житлової забудови; організація спеціально відведених та відповідно обладнаних місць для тимчасового зберігання відходів; проведення рекультивації порушених земель.
щодо територіальної альтернативи 2.

Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2.

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Розробляється та виконується комплекс технологічних, технічних, організаційних рішень для забезпечення надійної безаварійної роботи промислових споруд. Ведеться первинний облік відходів та передача їх спеціалізованим підприємствам. Проведення топографо-геодезичних, інженерно-геологічних та екологічних вишукувань виконуватимуться в необхідному обсязі, згідно чинного законодавства, з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів; проведення охоронних, відновлювальних та захисних заходів, а саме зняття родючого шару ґрунту з метою наступної рекультивації згідно ГСТУ 41-00032626-00-023-2000, газопроводи- шлейфи для підключення свердловин прокладається підземно, паралельно рельєфу, на глибині 1,2 м до низу труби. По трасі газопроводів для підключення свердловин передбачається зняття і наступна рекультивація родючого шару ґрунту після його прокладання. Для здійснення контролю рівня забруднення навколишнього середовища на ділянці розташування родовища здійснюватиметься моніторинг стану атмосферного повітря, ґрунту та води. Персонал виробничих підрозділів проходить періодичне навчання та атестацію з правил техніки безпеки, пожежної безпеки та охорони навколишнього середовища.
щодо технічної альтернативи 2. Аналогічні технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1. Аналогічні технічній альтернативі 1.

щодо територіальної альтернативи 2.

Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
– вплив на повітряне середовище – під час буріння свердловин передбачаються викиди від земляних, зварювальних робіт, від роботи будівельного автотранспорту, дизель-електростанцій, при приготуванні бурового розчину, випаровування з ємностей для зберігання дизельного палива; прокладання газопроводів-шлейфів супроводжуватиметься викидами під час проведення земляних, зварювальних робіт, роботи будівельного автотранспорту; під час експлуатації свердловин і газопроводів-шлейфів – викиди відсутні; на межі найближчої житлової забудови значення концентрацій по всіх забруднюючих речовинах, які будуть викидатися в атмосферне повітря, передбачаються нижче гранично-допустимих, отже, вплив на повітряне середовище під час будівництва та експлуатації свердловин, вважається допустимим; – шумовий вплив – під час спорудження свердловин та прокладання газопроводів-шлейфів можливе акустичне навантаження від роботи будівельного автотранспорту, роботи будівельних механізмів та техніки; шумове навантаження під час робіт в межах норми і не завдасть негативного впливу на навколишнє природне середовище та здоров’я людей. Під час експлуатації свердловин і газопроводів-шлейфів шумовий вплив відсутній; – вплив на водне середовище – під час здійснення планованої діяльності передбачається утворення бурових стічних вод, відпрацьованої води після гідровипробувань, дощових стоків з бурового майданчика, господарсько-побутових стоків; буріння свердловин та прокладання газопроводів-шлейфів здійснюватиметься за межами прибережно-захисних смуг, які визначені статтею 88 Водного кодексу України; з урахуванням впровадження організаційно-технічних та природоохоронних заходів вплив під час буріння характеризується як екологічно допустимий; під час експлуатації свердловин і газопроводів- шлейфів – вплив на водне середовище відсутній, оскільки відсутні джерела, які впливають на стан водного середовища; – вплив на гідрогеологічне середовище – допустимий. Під час спорудження, в процесі буріння свердловин здійснюється порушення природного стану геологічного розрізу. Для попередження забруднення горизонтів з прісними водами та інші негативні наслідки у вигляді техногенних змін, деформацію земної поверхні тощо, проєктом передбачена конструкція свердловини, яка включає спуск обсадних колон з наступним цементуванням високоміцними портландцементами; під час прокладання газопроводів-шлейфів негативного впливу на гідрогеологічне середовище не передбачається; під час експлуатації свердловин – вплив на гідрогеологічне середовище відсутній, оскільки відсутні джерела його виникнення; – вплив на ґрунти – під час облаштування бурового майданчика та прокладання газопроводів-шлейфів передбачаються механічні порушення поверхневого шару ґрунту при проведенні земляних робіт; для мінімізації впливу на ґрунти родючий шар знімається та зберігається у спеціально відведених кагатах; під час буріння вплив на ґрунти допустимий у разі дотримання всіх необхідних норм; після завершення буріння та випробування свердловин передбачається демонтаж бурових майданчиків та проведення рекультивації; під час експлуатації свердловин і газопроводів-шлейфів вплив на ґрунти відсутній, оскільки відсутні джерела його виникнення; – утворення та управління відходами – під час облаштування бурових майданчиків і прокладання газопроводів-шлейфів передбачається утворення незначної кількості відходів. Відходи тимчасово розміщуються у спеціально відведених місцях, звідки видаляються на утилізацію згідно укладених договорів з спеціалізованими підприємствами. Буріння свердловин передбачається безамбарним методом. Всі відходи буріння тимчасово складуватимуться в герметичних ємностях та контейнерах на бурових майданчиках і передаватимуться на утилізацію спеціалізованим підприємствам згідно укладених договорів; – вплив на рослинний та тваринний світ – перед облаштуванням бурових майданчиків передбачається, що територія буде розчищена від трав’яної рослинності. У зоні проведення робіт рідкісні та зникаючі види тварин та рослин відсутні. Земельні ділянки, що плануються у відведення, не мають природно-заповідного статусу та не межують з такими територіями. Під час експлуатації об’єктів планованої діяльності вплив на біорізноманіття екологічно допустимий. – вплив на об’єкти природно-заповідного фонду – негативний вплив відсутній. Земельні ділянки, що плануються у відведення не мають природно- заповідного статусу, не відносяться і не межують з об’єктами ПЗФ. – вплив на соціальне середовище – об’єкт планованої діяльності не створює негативного впливу на соціальні умови життєдіяльності та здоров’я місцевого населення та несе позитивний аспект; забезпечення енергоресурсами населення і промисловості даного регіону, залучення інвестицій в економіку району; – вплив на техногенне середовище – відсутній; в рамках реалізації планової діяльності не передбачається знесення будинків та об’єктів інфраструктури; планована діяльність не буде викликати руйнівної дії на житлово-цивільні і промислові об’єкти; пам’ятки архітектури, історико- культурні об’єкти, зони рекреації та інші елементи техногенного середовища в зоні планованої діяльності відсутні; – вплив на клімат та мікроклімат – у період проведення підготовчих робіт, буріння свердловин і прокладання газопроводів-шлейфів викиди парникових газів в атмосферу та тепловиділення будуть короткочасні та незначні. У період експлуатації свердловин та газопроводу-шлейфу викиди відсутні.
щодо технічної альтернативи 2.
Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля аналогічні технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля можливі в межах санітарно-захисної зони та виділених земельних ділянках під провадження планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2.

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія

3 Видобувну промисловість Видобувну промисловість: видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням; перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;”
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації розробляється у відповідності із ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», з врахуванням вимог Додатку 4 постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №1026 «Про затвердження Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля та Порядку ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля» та

«Загальних методичних рекомендацій щодо змісту та порядку складання звіту з оцінки впливу на довкілля», затверджених Наказом Міндовкілля від 15.03.2021 № 193.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Висновок з оцінки впливу на довкілля, що видається Департаментом екології та природних ресурсів Львівської ОДА

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Департамент екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації , 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 98, envir@loda.gov.ua, (032) 238-73-83, Назарій Сорока

 

Чат-бот Гаряча лінія
Перейти до вмісту