Топ теми:

УМОВИ ОБМІНУ ТА ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРУ

30 Липня 9:22

У споживача є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини не підійшов – не влаштовує форма, габарити, фасон, колір, розмір або з інших причин покупка не може бути використана за призначенням.
Право споживача на обмін (повернення) непродовольчого товару належної якості встановлено статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон).

Важливо пам’ятати, що не всі товари можна обміняти та повернути, бо існує Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).
Цей Перелік затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».
Перелік включає продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, інші товари.

Щоб повернути гроші чи обміняти товар, у покупця обов’язково має бути чек (касовий або товарний).
Згідно з статтею 9 Закону обмін (повернення) товару належної якості провадиться, якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Слід переконатись, що з моменту покупки пройшло не більше 14 днів.
Відповідно до статті 9 Закону споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не враховуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Тобто останнім днем, коли покупець може вимагати прийняти назад товар належної якості та повернути гроші, буде 14 день періоду, який почався на наступний день після покупки.

Необхідно перевірити товар на збереження первісного вигляду чи наявність пошкоджень.
Статтею 9 Закону передбачено, що обмін товару належної якості на аналогічний товар провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, то споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.

Продавець зобов’язаний прийняти товар належної якості та задовольнити вимогу споживача.

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки з споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі.
Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів.

У разі відмови в обміні товару чи поверненні коштів треба зафіксувати факт звернення до магазину – вручити під підпис представнику магазину заяву із законними вимогами. Якщо ж відмовляють у прийнятті заяви – направити її поштою або кур’єром та зберегти докази відправлення.

За захистом порушених прав споживач може звернутись:

– до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області –
адреса: 79011, м.Львів, вул.Вітовського, 18,
телефон: (032)261 36 90,
е-пошта: office@lvivdpss.gov.ua,
сайт: www.lvivdpss.gov.ua;

– до виконавчого комітету Стрийської міської ради –
адреса: 82400, м.Стрий, вул.Т.Шевченка, 71,
телефон: 032 288 05 43,
е-пошта: stryimvk@loda.gov.ua,
сайт: www.stryi-rada.gov.ua;

– до суду.

Інформаційний матеріал підготовлено
службою з питань торгівлі, побутового
обслуговування та захисту прав споживача
виконавчого комітету Стрийської міської ради

Чат-бот Гаряча лінія
Перейти до вмісту