Проєкт «Рука допомоги» у питаннях і відповідях
Незважаючи на війну, в Україні діє багато державних програм, які дозволяють отримати кошти на відкриття власного бізнесу. Одна з них – «Рука допомоги», що діє від початку 2023. До вашої уваги – відповіді на найбільш поширені запитання.
Хто може отримати кошти в рамках програми «Рука допомоги»?
Розраховувати на виплату може непрацююча працездатна особа з числа членів малозабезпеченої сім’ї у разі її реєстрації як безробітної, котра має намір організувати власну справу.
Який максимальний розмір цього гранту?
У 2023 році максимальний розмір допомоги на відкриття бізнесу становить 100500 грн. Їх можна використати на закупівлю обладнання та матеріалів, необхідних для започаткування підприємництва.
Хто відноситься до малозабезпечених сімей?
Малозабезпечена сім’я – це сім’я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний дохід нижчий, ніж прожитковий мінімум для сім’ї.
Як отримати гроші на розвиток бізнесу?
Для отримання фінансової допомоги потрібно подати до центру зайнятості, в якому особа зареєстрована як безробітна, такі документи:
• заяву про надання фінансової допомоги;
• повний витяг про несудимість;
• бізнес-план (претендент самостійно розробляє бізнес-план або під час професійного навчання, яке організовує центр зайнятості, де він зареєстрований як безробітний);
• витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Хто приймає рішення про надання коштів?
Рішення про надання фінансової допомоги приймає спеціальна комісія, створена у місцевому підрозділі обласного центру зайнятості, де зареєстрована особа як безробітна.
Які подальші дії претендента після прийняття позитивного рішення?
Якщо комісія прийняла рішення про надання фінансової допомоги:
• особа упродовж 30 календарних днів з дати отримання повідомлення повиннна створити юридичну особу чи зареєструватися як фізична особа-підприємець;
• укласти угоду з місцевим підрозділом ОЦЗ та обласним центром зайнятості;
• укласти договір із постачальником (продавцем) обладнання та матеріалів. Такий договір обов’язково повинен містити положення щодо сплати штрафних санкцій постачальником (продавцем) за порушення ним строків постачання;
• подати цей договір разом із рахунком-фактурою до центру зайнятості.
Підрозділ обласного центру зайнятості повинен передати отримані документи до обласного центру зайнятості, який здійснить оплату.
Чи потрібно повертати ці кошти ?
За загальним правилом отриману допомогу потрібно повернути однією сумою упродовж 30 календарних днів після закінчення 3 років з дати її отримання (допускається дострокове повернення). Однак від розміру отриманої допомоги потрібно відняти сплачені упродовж трьох років чи на дату дострокового повернення:
• податки, збори (обов’язкові платежі);
• єдиний соціальний внесок (ЄСВ).
Тому, наприклад, якщо особа за три роки сплатила податків та ЄСВ на суму 92000 грн, а допомогу отримала в розмірі 95000 грн, то поверненню підлягають лише 3000 грн.
Окрім того, допомога не повертається, якщо у перший рік з дати отримання фінансової допомоги учасник проєкту «Рука допомоги» за направленням центру зайнятості працевлаштує не менш як 2 непрацюючих працездатних осіб із числа членів малозабезпечених сімей строком понад 2 роки.
Допомогу з питань участі у програмі «Рука допомоги» можна отримати у будь-якому підрозділі Львівського ОЦЗ, консультаційна підтримка за телефоном «гарячої лінії» (032) 23 23 490, а також на офіційному телеграм-каналі Львівської обласної служби зайнятості.
Львівська філія Стрийського обласного центру зайнятості