Топ теми:

«Куточок споживача» – обов’язковий!

29 Травня 16:06

Для інформування та захисту інтересів споживачів в усіх об’єктах торгівлі, закладах ресторанного господарства, підприємствах надання побутових послуг на видному та доступному місці повинен бути встановлений «Куточок споживача (покупця)».

Обов’язкова наявність куточка визначена Законом України «Про захист прав споживачів», правилами торговельного, побутового та інших видів обслуговування (виконання робіт, надання послуг), затвердженими Кабінетом Міністрів України.

Відсутність належно оформленого «Куточка споживача (покупця)» є порушенням правил торгівлі та надання послуг, за це передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу на підставі ст.155 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст.4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення продукції (будь-якого виробу, товару, роботи чи послуги) мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її виробника, виконавця, продавця.
Обов’язок суб’єктів господарювання стосовно встановлення «Куточка споживача (покупця)» та вимоги до його оформлення, місця розміщення, інформаційного наповнення визначено:

– пунктом 10 «Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833 (із змінами);

– пунктом 3.12 «Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства», затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України № 219 від 24.07.2002 (із змінами);

– пунктом 7 «Правил побутового обслуговування населення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 № 614;

– іншими правилами залежно від сфери діяльності та категорії товарів і послуг, які реалізує чи надає суб’єкт господарювання.

«Куточок споживача (покупця)» оформлюють у вигляді інформаційного стенда. До розміру, кольору, дизайну та форми куточка особливі вимоги не пред’являються. Назвати його потрібно «Куточок споживача» або «Куточок покупця», обидва формулювання правильні, бо в законодавстві він згадується і так, і так.

Головна вимога до вибору місця розміщення куточка – він має бути встановлений на видному та доступному для споживачів місці.
Важливо, щоб весь потік покупців, замовників бачив інформаційний стенд, не повинно виникати труднощів у його пошуку.
До того ж такий стенд має бути із легкістю доступний для ознайомлення.

Тобто «Куточок споживача (покупця)» встановлюють в приміщенні об’єкта торгівлі, ресторанного господарства, надання послуг на помітному та зручному для огляду місці так, щоб відвідувачі бачили стенд, мали змогу безперешкодно підійти до нього, оглянути та ознайомитися з потрібною інформацією.
Зазвичай, краще місце для встановлення «Куточка споживача (покупця)» – при вході у приміщення на рівні очей.

Інформаційне наповнення куточка залежить від виду діяльності, але згідно з вищезазначеними нормативно-правовими документами основною та незмінною для усіх суб’єктів господарювання є вимога щодо розміщення:

– інформації про найменування власника (юридична особа / фізична особа-підприємець) або уповноваженого ним органу;

– інформації про адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.

Наголошуємо, що інформаційне наповнення куточка повинно бути достовірним та актуальним. Неправдива чи застаріла інформація в куточку – також привід для штрафу.

Надаємо інформацію про органи, що забезпечують захист прав споживачів на території Стрийської територіальної громади:

Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області –
адреса: 79011, м.Львів, вул.Вітовського, 18,
телефон: (032)261 36 90,
е-пошта: office@lvivdpss.gov.ua,
сайт: www.lvivdpss.gov.ua;

виконавчий комітет Стрийської міської ради –
адреса: 82400, м.Стрий, вул.Т.Шевченка, 71,
телефон: 032 288 05 43,
е-пошта: stryimvk@loda.gov.ua,
сайт: www.stryi-rada.gov.ua.

Інформаційний матеріал підготовлено
службою з питань торгівлі, побутового
обслуговування та захисту прав споживача
виконавчого комітету Стрийської міської ради

Чат-бот Гаряча лінія
Перейти до вмісту