ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Документа державного планування «Внесення змін до генерального плану с. Добряни Стрийського району Львівської області»

Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації (СЕО)
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Документа державного планування
«Внесення змін до генерального плану
с. Добряни Стрийського району Львівської області»
Замовник
Стрийська міська рада:
82400, Львівська область, м. Стрий, вул. Шевченка, 71
Ел. пошта: stryimvk@ukr.net
Тел. (03245) 52434
Офіційний веб-сайт: https://stryi-rada.gov.ua/
Назва документа державного планування:
«Внесення змін до генерального плану с.Добряни Стрийського району Львівської області».
Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Генеральні плани населених пунктів можуть поєднуватися з детальними планами всієї території населених пунктів або її частин. Обов’язковою складовою генерального плану населеного пункту є план зонування території цього населеного пункту. Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися за результатами містобудівного моніторингу не частіше одного разу на рік.
Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, управління відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є не обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності (внесення змін до генерального плану населеного пункту).
Ймовірні наслідки
До ймовірних наслідків реалізації Внесення змін до генерального плану с. Добряни Стрийського району Львівської області належать:
- ймовірне зниження якості атмосферного повітря;
- забруднення навколишнього середовища утвореними відходами;
- хімічне забруднення довкілля;
- фізичний вплив (шум, вібрація тощо);
- соціальний вплив (умови праці та/чи побуту, цивільний захист тощо);
- техногенна та/чи антропогенна дія на поверхневі, підземні води та ґрунти.
Вплив транскордонних екологічних наслідків проєктованого об’єкта на інші держави відсутній.
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Зважаючи на комплексність рішень генерального плану с. Добряни Стрийського району Львівської області, обумовлених необхідністю розвитку житлової та громадської забудови, природно-ресурсного потенціалу, транспортної мережі, інженерної інфраструктури населеного пункту, під час внесення змін до вказаного генерального плану здійснюватиметься розгляд виправданих альтернатив проєктних рішень.
Відмова від затвердження внесення змін до генерального плану с. Добряни Стрийського району Львівської області не сприятиме просторовому та соціально-економічному розвитку громади.
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Процедура стратегічної екологічної оцінки внесення змін до генерального плану с. Добряни Стрийського району Львівської області проводитиметься згідно чинного законодавства України та в порядку, передбаченому Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Наказом Міндовкілля № 705 від 18.10.2023 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації». Під час розроблення звіту про СЕО доцільно використовувати:
- доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДДП;
- лабораторні дослідження стану довкілля;
- дані моніторингу;
- іншу доступну інформацію.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини – невід’ємна умова сталого економічного та соціального розвитку України.
Охорона і оздоровлення оточуючого середовища забезпечується комплексом захисних заходів, в основі яких закладена система державних законодавчих актів і нормативна регламентація планування, забудови і благоустрою населених місць.
При розробленні змін до генерального плану враховуються сучасні соціальні та екологічні стандарти при розрахунку площ районів житлової, промислової, комерційної забудови, інженерної і соціальної інфраструктури, необхідної для функціонування, сталого та гармонійного розвитку поселення та передбачається виконання планувальних і технічних заходів для охорони навколишнього природного середовища.
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Відповідно до п. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування, вноситься до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу СЕО внесення змін до генерального плану с. Добряни Стрийського району Львівської області надаються в письмовій та електронній формі до Стрийської міської ради на адресу: 82400, Львівська область, м. Стрий, вул. Шевченка, 71, ел. пошта: stryimvk@ukr.net .
Строки подання: 10 днів з дати оприлюднення.