Топ теми:

15 березня – Всесвітній день захисту прав споживачів

15 Березня 8:30

Усі ми – споживачі, незалежно від віку, статі, професії, оскільки протягом життя споживаємо товари та послуги і платимо за них.

15 березня світова спільнота відзначає День захисту прав споживачів. Захист прав споживачів – це складова частина захисту прав людини.

В 1983 році день 15 березня був закріплений в міжнародному календарі святкових дат як Всесвітній день захисту прав споживачів. Це день, коли увесь світ наголошує на необхідності захисту споживачів від шахрайства, обману, неправдивої реклами та незаконних дій суб’єктів господарювання.

Датою для святкування цього дня обрана річниця з дня історичного виступу Президента США Джона Кеннеді в Конгресі 15 березня 1962 року, який проголосив чотири основних права споживача: на безпеку, на інформацію, на вибір і на право бути почутим. Згодом цей список був розширений і до нього увійшли: право на задоволення базових потреб, право на компенсацію, право на споживчу освіту, право на здорове довкілля.

В 1973 році сесія Консультативної Асамблеї ЄС ухвалила «Хартію захисту споживачів», а в 1985 році Генеральна Асамблея ООН затвердила «Керівні принципи захисту інтересів споживачів», які повинні використовуватися урядами країн світу при реалізації політики захисту прав споживачів.
Усі держави сприйняли ідеї захисту інтересів споживачів як ключові в економічному і політичному житті суспільства. В державах з розвиненою економікою споживач здійснює керівну функцію на споживчому ринку.

У 1991 році Україна прийняла Закон «Про захист прав споживачів», який є основним нормативно-правовим актом, що регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг.
Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на захист своїх прав державою, на звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав.
Статтею 4 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено права споживачів на: належну якість продукції та обслуговування; безпеку продукції; необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію та її виробника (виконавця, продавця); відшкодування шкоди (збитків) а також майнової та моральної (немайнової) шкоди.

Питання захисту прав споживачів в Україні особливо важливе в умовах дії правового режиму воєнного стану.

Шановні споживачі, радимо дотримуватись основних правил при виборі та купівлі товарів і послуг:
читайте інформацію на етикетці товару, вона повинна бути написана державною мовою;
обов’язково відстежуйте термін придатності продукції;
уважно роздивіться та перевірте товар;
вимагайте усі документи – інструкцію, договір, гарантійний талон, чек, та пам’ятайте, що претензії до продавця (виконавця) зможете пред’явити тільки при наявності документа, що підтверджує факт покупки (надання послуги);
дотримуйтесь правил експлуатації придбаної продукції.

Важливо, щоб кожен споживач знав свої права та обов’язки. Вивчайте, використовуйте та захищайте свої права!
Бажаємо вам вдалого придбання товарів і послуг!

За захистом прав споживачів можете звертатись до суду та Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області. Також на території Стрийської територіальної громади захистом прав споживачів займається служба з питань торгівлі, побутового обслуговування та захисту прав споживача виконавчого комітету Стрийської міської ради.

 

 

Cлужба з питань торгівлі, побутового обслуговування

та захисту прав споживача виконавчого комітету

Стрийської міської ради

Чат-бот Гаряча лінія
Перейти до вмісту