Спільний проєкт Стрия, уряду Німеччини та UNDP в Україні
Наприкінці 2022 року в Україні було розпочато проєкт «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів», який фінансується урядом Німеччини. Реалізує проєкт німецька компанія GIZ та Програма розвитку ООН (UNDP) в Україні.
Проєкт спрямовано на підтримку швидкого відновлення локальних економік українських міст шляхом інвестування у відбудову та покращення інфраструктури розвитку бізнесу.
Учасниками проєкту є 12 міст, серед яких є як великі обласні центри: Луцьк, Рівне, Житомир, Чернігів, Тернопіль, Хмельницький, Вінниця та Івано-Франківськ, так і відносно невеликі міста, як от Звягель, Стрий, Сміла та Лозова.
Десять громад у межах проєкту створять інфраструктуру для бізнесу (бізнес-коворкінги, інноваційно-технологічний парк тощо), а ще дві — відновлять економічну інфраструктуру, а саме водопостачання у місцеві промислові зони, де сконцентровано малий та середній бізнес.
Особливістю проєкту «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів» є те, що він органічно поєднує два напрями:
1.Здійснення будівельних робіт з відбудови бізнес-інфраструктури та базової інфраструктури;
2.Імплементацію програми з розбудови інституційної спроможності, зокрема шляхом проведення консультацій та низки освітніх заходів, які допоможуть забезпечити сталість досягнутих результатів після завершення проєкту.
Отже, окрім фінансування, через постійну взаємодію та співпрацю муніципалітети також отримують консультаційну підтримку, що сприятиме підвищенню рівня їх компетенції та спроможності. Метою проєкту кінцевий результат, спрямований як на відновлення та покращення бізнес-інфраструктури, так і на забезпечення її сталого та ефективного функціонування.
Участь міста Стрий
У межах проєкту «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів» наше місто має власну ініціативу під назвою «Бойківський бізнес-центр».
Цим проєктом ми прагнемо реалізувати ідею доступної та ефективної інфраструктури для підтримки місцевих підприємців та громадського сектору. Щоб це місце стало ключем до успіху для локальних підприємств, місцем, де зустрічаються ідеї та можливості.
Ми плануємо створити:
-укриття-лекторій на цокольному поверсі, де можна буде не менш ефективно продовжувати зустрічі чи працю під час повітряної тривоги;
-два конференц-зали з аудіо системою;
-зал для відеопрезентацій з лед-екраном;
-виставковий зал (шоурум) для презентацій товарів та послуг;
-облаштована коворкінг-зона;
-бізнес-офіси.
Важливо, що центр буде інклюзивним (ліфт, підйомник, вбиральні), що буде комфортним для людей з обмеженими можливостями, зокрема, ветеранів війни, які реалізовуватимуть грантові можливості для ветеранського бізнесу.
Загалом, ми передбачаємо, що центр стане місцем можливості для місцевого бізнесу:
-Мережа та контакти –розвиток партнерських відносин та співпраці.
-Експертна підтримка – надання консультацій, навчання та менторства. Також плануємо створення вакантної посади бізнес-омбудсмена.
-Інфраструктура та технології – доступ до сучасних та комфортних можливостей, які підсилюватимуть втілення ідей.
Передбачаємо, що близько 40 осіб одночасно перебуватимуть у центрі, як офіційно працевлаштовані. Брати участь у заходах можуть до 400 осіб.
Однозначно, що постійна генерація ідей, зустрічі однодумців, пошук інвесторів, партнерів, участь у грантах, можливість просування власного бізнесу сприятимуть економічному відновленню регіону та України.
Посилення спроможності Стрия
Окрім реконструкції інфраструктури, проєкт SRER передбачає діяльність з посилення спроможності органів місцевого самоврядування, бізнес-спільнот та організацій громадянського суспільства, що забезпечить сталість результатів після завершення проєктута стимулюватиме подальші місцеві ініциативи для економічного розвитку громади.
Наприклад, коли наша проєктна команда завершить реконстукцію «Бойківського бізнес-центру» для місцевих та релокованих бізнесів, у громаді вже буде стратегія сталості, яка визначить, як цей об’єкт розвиватиметься після завершення проєкту.
Для досягнення економічного відновлення в Україні залучила до співпраці три провідні організації, які мають досвід з питань місцевого розвитку, а саме:
Асоціацію міст України — найбільшу асоціацію органів місцевого самоврядування у нашій країні, діяльність якої спрямована на надання підтримки українським муніципалітетам у всьому, що пов’язано з ефективним децентралізованим управлінням.
Промприлад — інноваційну організацію з Івано-Франківська, яка має великий досвід у впровадженні ініціатив з підтримки бізнесу як у власному місті, так і в Україні в цілому. Експерти Промприладу на практиці покажуть, як забезпечити сталість відбудованих об’єктів.
Smart People — організація, що об’єднує фахівців з мобілізації бізнес-спільнот українських міст. Команда Smart People бере участь у забезпеченні сталості шляхом залучення бізнесу до трансформацій місцевої інфраструктури та підвищення потенціалу бізнесу відповідно до оцінки потреб локальних бізнес-спільнот.
Що далі?
У час, коли Україна захищається від агресії ворога, державні пріоритети значно змістилися. Великих фінансових вливань потребує насамперед оборонна сфера, тому економіка країни має працювати з новою силою, щоб бути спроможною у часі великої кризи. Розвиток бізнесу у тилових регіонах – це ключове завдання стратегії сталості та економічного розвитку громади.
Проєкт SRER це потужний інструмент для реалізації економічної сталості Стрийської громади і наш муніципалітет бере на себе зобов’язання спільно з партнерами реалізувати цю бізнес-мрію у Стрию. Стежте за виконанням проєкту на наших інформаційних ресурсах.
Цю статтю створено Стрийською міською радою у межах проєкту «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів» (SRER), що реалізується Програмою розвитку ООН (UNDP) в Україні за підтримки проєкту міжнародної співпраці ReACT4UA («Застосування та імплементація Угоди про асоціацію між ЄС та Україною у сфері торгівлі»), який фінансується урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.
Думки, висновки чи рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам/-кам та упорядникам/-цям і не обов’язково відображають погляди уряду Німеччини, GIZ, UNDP або інших агенцій ООН.