ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ТзОВ “СТРИЙСЬКИЙ ГРАВІЙНИЙ ДРОБИЛЬНО-СОРТУВАЛЬНИЙ ЗАВОД”
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СТРИЙСЬКИЙ ГРАВІЙНИЙ ДРОБИЛЬНО-СОРТУВАЛЬНИЙ ЗАВОД” 03575474
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 82428, Львівська обл., Стрийський р-н, село Піщани 380976069197
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Плановою діяльністю є розширення площі промислової розробки Піщано-Ходовицького родовища (Лівобережна частина) піщано-гравійної сировини, розташованого в Стрийському районі Львівської області, на лівому березі р. Стрий на північній околиці с. Піщани. Мета користування надрами – видобування піщано-гравійних порід, придатних для виготовлення піщано-гравійної суміші для виробництва гравію та щебеню із гравію для використання у будівельних роботах та дорожньому будівництві; піщана складова придатна для благоустрою, рекультивації та планування; відсіви від дроблення гравію на щебінь після збагачення придатні для використання як дрібний заповнювач при виготовленні бетонів та для дорожнього будівництва, а також для благоустрою, рекультивації та планування. Для здійснення планової діяльності наявний Спеціальний дозвіл на користування надрами, виданий Державною службою геології та надр України № 4827 від 25.12.2008 р. Площа ділянки за спеціальним дозволом – 10,5 га. Площа ділянки розширення 4,96 га. Загальна площа об’єкту 15,46 га.
Технічна альтернатива 1.
Враховуючи гірничо-геологічні умови залягання корисних копалин та розкривних порід, їх фізико-механічні властивості, потужність, рельєф та транспортування корисних копалин до місця переробки проектом передбачається транспортна система розробки родовища відкритим способом. Технологічна схема виготовлення готової продукції наступна – на кар’єрі екскаватор завантажує піщано-гравійну сировину в автосамоскиди КрАЗ з доставкою на проммайданчик Стрийського ГДСЗ, який включає в себе переробний комплекс, склади, ремонтні та забезпечуючі служби. На проммайданчику гравійно-піщана суміш поступає на стрічковий транспортер, з нього на грохот №1 з подачею води з якого фракція < 5 мм направляється на склад. Після грохоту №1 гравій та валуни подаються на грохот №2, де промивається і відділяється гравій сортовий який направляється на склад. Гравій більше 20мм та валуни направляються на дробарку КМД-1750, з якої виготовлені щебінь фракцій 5-20 мм та 20-40 мм та відсівів після грохоту №3 з промивкою по стрічкових транспортерах поступають на склади готової продукції. Екскаваторний метод дозволяє здійснювати видобуток в один уступ та більш якісно та раціонально вилучати корисну копалину.
Технічна альтернатива 2.
Як технічну альтернативу розглядають метод видобування способом гідромеханізації. Однак, застосування при цьому великої потреби води, електроенергії та залучення землі для складування пульпи, свідчить, що використання цього способу є недоцільним, виходячи із збереження природних ресурсів, та є економічно невигідним.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Львівська обл. Стрийський р-н Піщани
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Стрийська міська громада – Львівська область
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Львівська обл. Стрийський р-н Піщани .
Територія добувних робіт обмежена контуром підрахунку розвіданих запасів корисної копалини. Видобування корисної копалини за межею розвіданих запасів не доцільне і суперечить законодавству.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Львівська обл. Стрийський р-н Піщани .
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, оскільки місцезнаходження ділянки надр обумовлено кутовими точками контуру ділянки спеціального дозволу на користування надрами
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Соціально-економічний вплив планової діяльності має позитивні наслідки у вигляді: забезпечення зайнятості місцевого населення та створення нових робочих місць у районі та області, причому підприємство вживатиме усіх заходів для створення безпечних умов праці, покращення матеріальних умов працівників та забезпечення дотримання нормативних умов з охорони і гігієни праці; надходження додаткових коштів до бюджетів всіх рівнів (податки, збори,
рентна плата за користування надрами), що безумовно відобразиться на розвитку інфраструктури району та області. Вжиті природоохоронні заходи забезпечують мінімальний залишковий рівень впливу господарської діяльності на умови життєдіяльності місцевого населення та його здоров’я.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Для здійснення планової діяльності наявний Спеціальний дозвіл на користування надрами, виданий Державною службою геології та надр України № 4827 від 25.12.2008 р. Площа ділянки за спеціальним дозволом – 10,5 га. Площа ділянки розширення 4,96 га. Загальна площа об’єкту 15,46 га. Згідно з Протоколом ДКЗ України від 5 вересня 2024 р. № 5750 балансові запаси піщано- гравійних порід загальнодержавного значення Піщано-Ходовицького родовища (Лівобережна частина) затверджені ДКЗ України в контурі ділянки надр, визначеної спеціальним дозволом на користування надрами (на площі 10,5 га), в кількості за категоріями В+С1 – 356 тис.м3. У контурі ділянки розширення меж (на площі 4,96 га) балансові запаси піщано-гравійних порід загальнодержавного значення апробовані ДКЗ України в кількості за категорією С2 – 166 тис.м3. Район родовища розташований в межах Верхньо-Дністровської розчленованої плоскої акумулятивної рівнини Передкарпаття. Поверхня рівнини має горбистий характер, розчленована доволі густою гідромережею, балками і яругами. Абсолютні відмітки поверхні району родовища змінюються від 270 м до 305 м. Корисна копалина представлена гравійно-піщаною сумішшю (піщано-гравійними породами), яка являє собою пластоподібне тіло алювіальних відкладів першої надзаплавної тераси р. Стрий четвертинного віку, складена з обкатаних уламків гірських порід – піску, гравію, гальки, валунів сірого, темно-сірого кольору. Потужністю корисної копалини на частково відпрацьованій площі в південно-західній частині ( блок С1–І ) коливається від 1,9 до 2,81 м, в північно- східній частині (блок С1 – ІІ, фігура – 1 ) від 7,35 м до 8,6 м та на площі розпочатій розробкою ( блок С1 – ІІ, фігура – 2 ) від 2,5 м до 3,0 м. Нижня товща корисної копалини обводнена ( від 0,4 до 1, 07 м ). Рельєф покрівлі корисної копалини, в основному, відповідає рельєфу поверхні і є досить рівним з перепадом висот до 1,5 м. Розкривні породи на площі в південно – західній частині ( блок С1 – І ) та з східного краю в північно-східній частині ( блок С1 – ІІ, фігура – 2 ) відсутні. На площі родовища в північно-східній частині ( блок С1 – ІІ, фігура – 1 ) розкривні породи представлені ґрунтово-рослинним шаром ( гумусовані піщано- гравійні відклади з домішками глинистого матеріалу, з корінням рослин), потужністю від 0,4 м – 0,6 м. Продуктивність кар’єру згідно технічного завдання – 100,0 тис. м3/рік. Режим роботи кар’єру: – видобувні роботи – круглорічний (260 днів/рік, 1 зміна – в зимовий період 2 зміни – в літній період, тривалість зміни – 8 год.), – розкривні роботи – сезонний (150 днів/рік, 1 зміна/день, тривалість зміни – 8 год.).
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планової діяльності встановлюються згідно законодавства України з дотриманням нормативів гранично-допустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище, санітарних нормативів на межі СЗЗ, радіаційного контролю, поводження з відходами, тощо: – розробка ділянки в межах розвіданих і затверджених запасів; – здійснення постійного контролю технічного стану механізмів та транспорту при розробці родовища; – відновлення порушених гірничими роботами земель, їх рекультивація; – тимчасове зберігання відходів та передача їх спеціалізованим організаціям у відповідності санітарно-гігієнічних вимог та природоохоронного законодавства; – викиди від стаціонарних джерел повинні здійснюватися за наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; – водні ресурси – дотримання Водного кодексу України щодо охорони вод; – виконання вимог щодо раціонального
використання природних ресурсів та охорони надр; – виконання правил протипожежної безпеки;
– встановлення інших обмежень – відповідно до вимог чинного законодавства.
щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання нормативного розміру санітарно-захисної зони; – санітарно-гігієнічні обмеження – допустимі рівні звуку (дБА).
щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива не розглядається.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
При розробці родовища виконуватимуться заходи з інженерної підготовки, гідрологічні, екологічні, археологічні й інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі, згідно з чинним законодавством з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення вжиття охоронних відновлювальних, захисних і компенсаційних заходів.
щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
До майданчика планової діяльності запроектовані під’їзні дороги, передбачено облаштування території. Додаткового еколого-інженерного захисту не потрібно.
щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива не розглядається.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види можливого впливу планової діяльності на довкілля розглядатиметься для наступних компонентів: – клімат і мікроклімат; – повітряне середовище; – водне середовище; – земельні ресурси; – рослинний та тваринний світ.
щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1.
Видобування буде здійснюватися тільки в межах відведеної ділянки. Дотримання зон санітарної охорони та рівня шуму на межі житлової забудови.
щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів,
які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
3 Видобувну промисловість Видобувну промисловість: видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням; перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;”
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля у відповідності із ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VІІІ від 04.01.2024 року.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на
довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде висновок з оцінки впливу на довкілля для виконання особливих умов спеціального дозволу на користування надрами № 4827 від 25.12.2008 р. на видобування піщано-гравійної сировини Піщано-Ходовицького родовища (Лівобережна частина) Львівська обл, Стрийський р-н, північна околиця с. Піщани, що виданий Державною службою геології та надр України.
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Департамент екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації , вул. Стрийська, 98, м. Львів, 79026, envir@loda.gov.ua, (032) 238-73-83, начальник відділу оцінки впливу на довкілля та стратегічної екологічної оцінки – Сорока Назарій Любомирович, телефон:
(032) 238 73 83.